søndag 10. april 2011

KOM 3

Ny uke, nye muligheter og nytt tema i KOM: Embossing. O, lykke!

Embossing er en teknikk jeg anser for å være en dille hos meg på scrappefronten og jeg kastet meg over oppgaven med liv og lyst. Og så sa det STOPP! Null ideer, null inspirasjon og helt ute av stand til å bestemme meg for hva jeg skulle bruke og hvordan. Jaja, sånn er det bare noen ganger. Kom allikevel i havn med et bidrag.
Jeg brukte både "vanlig" embossing med pulver og tørrembossing. Distresset først med Vintage Photo. Deretter fant jeg en ide på papirgleder.no der de hadde embosset en stor flate og limt på. Jeg brukte embossingpulver med fargen Vintage Photo. Stemplet med farge og embosset med klart embossingpulver og hvitt embossingpulver. Jeg har ikke utstyr for tørrembossing men leste noen tips på nettet og klarte ved hjelp av sjablonger, strikkepinne og en tynn skumgummiplate å lage et mønster på en stripe papir. Sånn passe fornøyd med resultatet, og responsen var heller ikke overveldende. Det er gjennomgående veldig høy standard på bidragene i KOM synes jeg, så det skal noe til å komme seg helt til topps. Men gurimalla for en inspirasjon å se alle de flotte bidragene!

Ingen kommentarer: