søndag 10. april 2011

Snart påske igjen, og her kommer det julekort.... *rødme*

Jaja, føler at jeg begynner å gjenta meg selv... det demrer for meg at jeg skrev omtrent på denne tida i fjor: Jula varer helt til påske... og la ut julekort og kalenderprosjekt... Og jammen skjer det samme i år.

Sitter for øyeblikket ute og nyter vårsola mens jeg forsøker å få til en oppdatering her. Trodde jeg hadde vært veldig produktiv på kortfronten, og det har jeg nok, men har ikke vært så effektiv til å ta bilder.

Dessuten har jeg valgt å holde et par kort unna bloggen siden det ikke føles helt komfortabelt å legge dem ut. I oktober mistet jeg nemlig pappa'n min etter lang tids sykdom, og i den forbindelse laget jeg noen takkekort. Kanskje det føles bedre å legge dem ut om en stund.

Så til julekortene. Til venner og familie ble det "vanlig" fotokort i år, hadde ikke tid til noe annet. Men til barnehagens ansatte laget jeg kort. Syntes det så så morsomt ut å bruke kaffefilter, så det ble kaffefilterkort på dem. :-)

Først farget jeg kaffefilteret med distress ink (stempelputa), "vintage photo" og "fired brick". Ellers har jeg brukt julemønsterpapir, charms og bånd. Husker ikke hvem som har laget mønsterpapiret, det er jo en evighet siden... men det er en norsk produsent, såpass husker jeg. Dessuten utklippspapir fra Sagen Vintage Design og Bazzil kartong.



Laget en tag med julehilsen som jeg puttet oppi filteret. Teksten på filteret er stemplet med Distress Ink (Fired Brick) og embosset med klart embossingpulver.

Ingen kommentarer: