lørdag 23. april 2011

Heidishobbystuggu utfordring #1 og Vintageudfordring #20

Dette kortet sendes som bidrag til utfordringer hos:

Oppgaven til første utfordring hos Heidis Hobbystugge var kjempemorsom! Det ble presentert et bingobrett med tre ganger tre ruter, og man skulle velge en kombinasjon av tre ruter,
vertikalt, horisontalt eller diagonalt.
Jeg valgte kombinasjonen: GUL - DYR - SIRKEL, og siden det er påskestemning i heimen ble det et påskeinspirert kort, men kortet kan kanskje like gjerne være et kort med ønske om en god vår!
Sånn ble det:




Dette har jeg brukt og gjort:
Bilde av påskekyllinger og egg er hentet fra VintageHolidayCrafts.
Mønsterpapir fra CraftySecrets, (Radiant)
Akvarellpapir
Perleswirl
Diverse blomster og brads for feste
Bånd
Hjørnepynt fra MakingMemories
Distress Stempel VintagePhoto
Gul Bazzilkartong

Kortet har åpning i fronten, og åpningen skjules med en stor sirkel klippet ut av akvarellpapir som jeg kjørte gjennom en sånn sak man lager bølgepapp av (husker ikke hva det heter, riktig betegnelse mottas med takk.. :-D )
Sirkelen er distresset først og så sydd fast i den ene frontdelen.
Bildet er printet ut på akvarellpapir.
Kanter er svertet og rufset til med edge scraper. Sammen med blomstene har jeg foruten silkebånd, to "ruller" med noen rester av et effektpapir jeg fant. Rullene er dratt ut fra innsiden, så det blir en slags spiralform av det. Utrolig hva slags merkelige ideer man får midt på svarte natta.

Og hvordan gikk det med overnattinga på hobbyrommet? Joda, det ble soving! Jeg fikk ryddet bort og sopt sammen det verste før jeg raste over med støvsuger'n klokka 3 natt til langfredag! GOD PÅSKE!


3 kommentarer:

Kianel sa...

another gorgeous creation from you!
Thanks for joining us at Vintage Udfordring!
Love from France, Kianel.

Unknown sa...

Nydelig kort du har laget! Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos HeidisHobbystuggu

Dorthe/Dob sa...

Hvor er det bare et fint påskekort :)
Der er så mange smukke detaljer.
Tak for deltagelsen i vintageudfordringen