tirsdag 5. oktober 2010

Bestillingskort

En bivirkning av at jeg gir bort kort her og der er faktisk at noen liker kortene jeg lager og gjerne vil ha til eget bruk. Jeg har derfor fått noen bestillinger i løpet av våren/sommeren. Særlig bryllupskort har det vært etterspørsel etter. Har også laget noen bursdagskort, men dessverre glemte jeg i farta å ta bilde av dem. Men noen av bryllupskortene er foreviget og de følger her.

Det kortet jeg la mest arbeid i var til ei som jobber i barnehagen til Hannah. Det var jo litt spesielt siden det skulle være fra barnehagen.

Til alle kortene brukte jeg en del nye mønsterpapir, norske og utenlandske, som lå i "bryllupsavd." på Bikuben.  Kjøpte også noen stempler, fra Bikuben og UnikHobby. Samt div. blomster og annen pynt (charms, silke- og organzabånd, eyelets), kjøpt på Bikuben, Unikhobby og Nille. (Er ikke så god på å huske forhandlere, må skjerpe meg der.) Er glad i å sverte kantene på kortene mine, så det gjorde jeg vel på de fleste. Brukte Silhouette-maskinen min til å kutte bokstaver og embosset også mange av stempeltrykkene. Liker at "medaljen" også har en fin bakside, så jeg forsøker å gjøre den litt personlig.

Kortet til Ida og Jan Thore ble slik:

Innsiden av kortet. To tagslommer med tags som har bryllupstekster. Felt til egen hilsen i midten.

Den ene tagslommen innbrettet. Her er det skrevet brudeparets navn og bryllupsdato. Jeg la bokstaver og tall som jeg kuttet med Silhouette slik jeg ville ha dem, deretter distresset jeg oppå og fjernet bokstavformene. Et transparent mønsterark er lagt over og kantet med lyseblått glitterlim.

Forsiden av kortet. Stempeltrykk med tekst er lagt rett på kortet og embosset med embossingpulver i gull. Brudeparet er stemplet og embosset på eget papir og deretter limt på kortet. Jeg har brukt MANGE roser, de er lagt halvveis oppå hverandre for å gi en enda klarere 3D-effekt.

Baksiden. Lyset var litt uheldig her. Stemplet med bryllupstekst i hjerteform.
Og dette ble resultatet for noen av de andre bryllupskortene:
Ganske enkelt brettekort med tag til egen hilsen. Den nederste pyntekanten er sydd på med gulltråd.

Tag. Her valgte den som kjøpte kortet at jeg satte inn navnet til brudeparet og dato. Kuttet bokstaver og tall med Silhouette og embosset.

Kort med baksiden av tag ved siden av. Denne siden ble brukt til egen hilsen.

Baksiden av kortet.

Brettekort. Stempel med Mirror Gold embossing. Hvite roser som er sprayet med Glimmer Mist.

Kortets bakside.

Innsiden av kortet. Felt til egen hilsen. Her valgte kjøperen å sette inn brudeparets navn på den ene av brettekantene og dato på den andre. Skrev på med kalligrafipenn (embossingpenn) og embosset med Mirror Gold.

Kortet delvis utbrettet for å vise bretteteknikk.

Kort i vintage stil. Holdt i brunfarger og Mirror Gold. Stemplet og embosset.

Baksiden av kortet. Stemplet, embosset og distresset.

Delvis utbrettet. Stempel, embossing (Mirror Gold), bånd kjøpt på Bikuben

Kort utbrettet. Bryllupstekst. Felt til egen hilsen. Swirlsene er stemplet med Vintage Photo Distress Ink, og så embosset med et klart embossingpulver. Hjerte-charmsene er embosset med Mirror Gold.
All kanting er gjort med Vintage Photo Distress stempelputer.

Ingen kommentarer: